"Активи України"
Ресурси Вінничини

Денис Базілевич: право на лобiювання в Україні

0

 

UCCI_cover

Про тонкощі врегулювання лобіювання в Україні “Діловий Вісник” поговорив  з директовром Інституту професійного лобіюванняу та адвокасі України Денисом Базілевичем

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- У всьому світі лобіювання – нормальне явище. В Україні суспільство асоціює його з корупційними діями. Чи готові Ви це спростувати?

 

 

– Вимушений не погодитись із Вашою тезою, що у світі лобіювання сприймають як нормальне явище без асоціації з корупційними діями та проявами. Навіть у тих державах, в яких лобіювання має тривале правове врегулювання, йому притаманний значний негативний присмак. А у Сполучених Штатах Америки Барак Обама, ще перебуваючи у статусі кандидата в президенти США, серед своїх першочергових політичних кроків на цій високій посаді зазначив про необхідність врегулювання взаємодії між лобістами та працівниками своєї адміністрації, а також обмеження їх впливу. Насправді, з цьо – го нічого не вийшло, і вже президент Обама був вимушений призначити колишніх лобістів на деякі ключові посади у своїй адміністрації. Проте, я з Вами погоджуюсь, що рівень негативності самої конотації лобіювання, дійсно, в нашій країні значно відрізняється від інших демократичних держав світу. По суті, в Україні лобіювання у правовій своїй формі не існувало. Отри – мання винагороди чиновником за вирішення того чи іншого питання – це не є лобіювання, це є корупція і хабарництво.

 

Лобіювання, за своєю суттю, це мистецтво переконання, конкурування позицій (аргументів і фактажу) щодо окремих аспектів державної політики, об’єднання у широкі коаліції однодумців, щоб звучати одним голосом, організація та проведення широких інформаційних кампаній тощо.

 

На жаль, у нашому суспільстві заплатити за отримання відповідного рішення вважається більш ефективним інструментом. А насправді, це помилково. Даючи хабар, ніхто не може стовідсотково гарантувати тобі схвалення потрібного рішення, навіть, якщо воно схвалено, то, враховуючи динаміку нашої кадрової політики в органах влади, таке рішення може бути легко змінено на користь інших суб’єктів впливу і т.д. До того ж, перебувати постійно під страхом понесення покарання за корупційні дії також не зовсім позитивно відби- вається на моральному та фізичному здоров’ї людини.

 

– Пане Денисе, у чому принципова різниця між лобіюванням та адвокасі?

 

– Вважається, що адвокасі є ширшим поняттям за лобіювання, тому що включає більш масові інструменти та механізми організації впливу. Тут я часто навожу таке порівняння – всі ми пам’ятаємо податковий майдан. Так от, сама участь людини у майдані є адвокасі, а організація переговорів групою представників такого майдану з органами державної влади є лобіюванням. Таким чином, у разі існування у нас реєстру лобістів, у ньому обов’язково мали б бути зареєстровані саме ті, хто від імені асоціацій, об’єднань, груп інтересів, різноманітних рухів тощо проводить переговори з метою переконання посадовців схвалити, скасувати або змінити відповідні державні рішення.

 

- Чи зможе змінити ситуацію в Україні ухвалення закону про лобіювання?

 

– Відповідь на Ваше запитання очевидна – ні, миттєво і кардинально не зможе. Корупція настільки вжилась у нашу свідомість і підсвідо- мість, що одним чи десятком законів ситуацію в корні не зміниш. Проте, схвалення закону, який зобов’язує суб’єктів впливу розкривати інформацію та формує якісно інші засади взаємодії між владою та суспільством, буде першою цеглиною для формування вже міцного фундаменту для змін. Пам’ятаєте, наскільки скептично держслужбовці ставились свого часу до схвалення Закону «Про доступ до публічної інформації»? І нічого, з часом вони звикли, що інформація, яку вони продукують, за визначеним винятком, може бути отримана на запит будь-якою особою. Так і тут, необхідний системний підхід до формування нової культури та підвищення розуміння правових інструментів відстоювання своїх інтересів ще зі шкільної лави.

 

До того ж, окрім закону потрібне створення професійних асоціацій та об’єднань лобіс- тів, які б на початковому етапі взяли б на себе левову частку роботи з розробки етичних принципів і засад взаємодії з органами влади та пильно слідкували за їх дотриманням з боку своїх членівведення фахової дискусії щодо перспективності такої діяльності в Україні. Тож, розуміючи, що на даному етапі схвалення відповідного законодавства буде дуже складним, та навіть у разі схвалення, як ми вже зазначали, од- ного закону буде недостатньо, щоб змінити менталітет, ми вирішили розпочати активну роботу зі зміни експертної та громадської думки щодо природи та ролі цивілізованого лобіювання шляхом розробки серії тренінгів і навчальних програм для громадських експертів, представників органів державної влади та місцевого самоврядування, бізнес- об’єднань.

 

Ми активно працюємо з міжнародним проектом Центру міжнародного приватного підприємництва та Торгово-промисловою палатою України щодо розробки відповідних проектів державних рішень стосовно питань розвитку малого та середнього підприємництва внутрішньо переміщених осіб та організації кампанії з їх лобіювання в органах державної влади.

 

 З повним текстом інтерв’ю можна ознайомитися тут.

 

 

 

Базілевич Денис Сергійович – директор Інституту професійного лобіювання та адвокасі, радник з питань взаємодії із органами влади компанії Corum Group. Народився в м. Одеса, має дві вищі освіти: економічну та юридичну (Одеський державний економічний університет за спеціальністю «Міжнародні економічні відносини» у 2001 р. та Інститут міжнародних відносин Київського національного університету ім. Тараса Шевченка за спеціальністю «Міжнародне право» у 2012 р.)

2005 по 2007 рр. перебував на державній службі, працюючи в Секретаріаті Президента України (Служба радників і наукових консультантів Президента України та Служба взаємодії із Кабінетом Міністрів України)

У 2005 р. був номінований Президентом України на участь у Програмі ділового лідерства при Кембриджському університеті, Великобританія.

У 2006 р. у рамках програми Джона Сміта проходив стажування в ряді урядових структур Великої Британії.

З 2007 по 2008 рр. – законодавчий помічник члена Конгресу США Тіма Волца в рамках спільного проекту Програми імені Фулбрайта із Американською асоціацією політичних наук.

У 2008 р. отримав сертифікат про закінчення Інституту громадських справ і представництва Американського університету, Вашингтон, США, у 2015 р. отримав сертифікат про закінчення Європейського інституту громадських справ та представництва (Брюссель, Бельгія).

У 2008 – 2012 рр. працював менеджером із зв’язків з органами виконавчої влади Програми сприяння Парламенту ІІ (USAID).

З 2012 р. по лютий 2015 р. – менеджер із взаємодії з органами влади компанії Corum Group. З лютого 2015 р. – радник Corum Group

 

 

 

Джерело: lobbying.in.ua

[Голосів: 0    Середня оцінка: 0/5]
Comments:

Залишити коментар