"Активи України"
Ресурси Вінничини

Чи зможуть українські ТПП стати форвардом вітчизняного бізнесу?

0

Торгово-промислові палати у багатьох країнах світу є каталізатором розвитку підприємницького середовища, рушійною силою внутрішньої і зовнішньої торгівлі, інвестицій та впровадження інновацій у бізнесі. Своє призначення вони реалізують через захист та представництво інтересів бізнесу на регіональному, національному та міжнародному рівнях, активну участь у побудові діалогу між бізнесом, владою та громадою, а також через надання бізнесу низки послуг і сервісів з просування торгівлі та ділового співробітництва.

 

Наскільки система українських торгово-промислових палат реалізує ці ключові функції? 

 

1_abromavicus_650x410_rbc.uaМіністр економічного розвитку і торгівлі Айварас Абромавичусу коментарі «МСБ UA» на питання про оцінку діяльності ТПП розповів, що відомство з палатами майже не співпрацює: «Ми мало з ними перетинаємося, якщо чесно, але під час нашого візиту на День України в Парижі в середині червня їх представники були. Напевно, можна їх майданчик трохи краще використовувати».

 

 

 

МАТЕРІАЛ З  НОМЕРУ “ДАЙДЖЕСТ МСБ” – головні новини у сфері розвитку підприємництва в Україні за червень 2015 року

 

У кожній окремо взятій країні склалася практика певного набору продуктів, що їх формують палати, –  від щорічної промови Президента торгової палати в Конгресі (США) до щорічного публічного представлення альтернативного бюджету країни, який відображає пріоритети бізнес-спільноти і згодом впливає на формування державного бюджету (Пакистан). Це на національному рівні.

 

Наразі у сприйнятті вітчизняного бізнесу українські торгово-промислові палати в більшості своїй є майже «продержавною» структурою, що надає стандартний набір послуг, значна частина з яких «делегована» державою. І пересічний підприємець не сприймає ТПП як бізнес-партнера, що може дієво вплинути на розвиток конкретного підприємства, галузі, регіону.

 

Однак потребу в трансформації палат відчуває як бізнес та держава, так і самі палати. Частково це пов’язано з перспективою поступового зниження доходів палат від видачі сертифікатів походження, що, за оцінками експертів, в найближчі декілька років може знизити доходи палат на 40-70%.

 

1liapina_ukrinform.ua«Зміни до нормативно-правових актів та скасування низки сертифікатів, що створювали бар’єри для підприємців, дозволять бізнесу до кінця 2015 року заощадити до 10 млрд грн, – зауважила в коментарі «МСБ UA» голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна. – Автоматично це має позначитися на доходах палат від видачі сертифікатів. Вони ризикують втратити левову частину своїх  доходів».

 

 

 

А частково – з тими викликами, які постають перед вітчизняним бізнесом щодня та які кожне окреме підприємство не може вирішити самотужки: системне просування експорту, квоти, преференції, бар’єри, інвестиції, інфраструктура експорту тощо.

 

11derevyanko_business.uaВиконавчий директор Європейської бізнес-асоціації Анна Дерев’янко: «Палатам потрібно ще серйозно працювати, щоб дійсно стати представником інтересів бізнесу. Я не применшую досягнення торгово-промислових палат, в жодному разі, але якщо їх порівняти з торгово-промисловими палатами західного взірця, їм є куди рости».

 

 

 

За її словами, якщо говорити про  розвиток ТПП, то, мабуть, в їхній ситуації потрібно покращувати та розвивати певні ніші, в яких вони можуть бути найкращими. «Наприклад, просування експорту, торгівлі було б серйозною перевагою для торгово-промислових палат, тому що у них зібраний стратегічний експорт», –  прокоментувала експерт.

 

19 травня 2015 року відбувся з’їзд Торгово-промислових палат України (ТППУ), на якому було затверджено у першому читанні стратегію ТППУ на 2016-2020 роки. Один з ключових пріоритетів на наступні 5 років – це формування потужної інфраструктури і механізмів розвитку експорту.

 

Як саме бачать палати цей шлях реформ, що думають про їх роль експерти та що очікує від палат власне сам бізнес – «МСБ UA» поцікавився думкою різних зацікавлених сторін. Пропонуємо вашій увазі низку інтерв’ю та коментарів.

 

Торгово-промислова палата України відповідно до Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» – недержавна неприбуткова самоврядна організація, яка на добровільних засадах об`єднує юридичних осіб та громадян України, зареєстрованих як підприємці, а також їх об`єднання. На цей час членами ТПП України є майже 10 тисяч господарюючих суб’єктів всіх форм власності.  В системі ТПП – 25 регіональних палат і Національна.

 

Центр міжнародного приватного підприємництва (CIPE) – міжнародна організація, що вбачає свою місію в зміцненні демократії через розвиток підприємництва та ринкові реформи у всьому світі. Основні напрями роботи включають сприяння в протидії корупції, доступу до інформації, розвиток підприємницьких об’єднань, зменшення тіньового сектору і забезпечення майнових прав, впровадження підприємницьких програм для жінок і молоді

 

[Голосів: 0    Середня оцінка: 0/5]
Comments:

Залишити коментар